Står du også og mangler nogle gode ideer til, hvilke markedsføringsmetoder du kan forsøge dig med i din virksomhed? Læs med her i denne artikel, hvor du netop får nogle gode ideer til forskellige typer af markedsføring, som kan hjælpe de fleste virksomheder i den rette retning.

Email marketing

Den første form for markedsføring er, at man laver marketing på folks email igennem email marketing. På den måde kommer din markedsføring direkte hen i kundens email, og der er derfor en stor sandsynlighed for at personen, markedsføringen er målrettet mod, faktisk læser den. Så kan du præcisere din markedsføring og finde ud af, hvad der mere i detaljen skal stå, så kunden faktisk vælger at købe produktet. Email marketing er også godt, hvis du vil sælge eller fremhæve nogle specifikke produkter. Ved email marketing kan du nemlig linke til de forskellige produkter på din hjemmeside, så kunden på den måde nemt kan klikke sig ind på dine produkter – og hvis du er heldig, købe dem. Du kan få hjælp til email marketing hos Oliver Seiffert.

Outdoor marketing

Den anden form for markedsføring er, at man laver outdoor marketing i gadebilledet. Her placerer du dine reklamer i gadebilledet – for eksempel på husfacader, på busser eller i magasiner og aviser. Det er altså reklame, som foregår i “den virkelige verden”. Det er altså det modsatte til email marketing, som foregår på internettet. Outdoor reklame er især godt til dig, som gerne vil have dit budskab ud til mange mennesker på en gang, og hvor indholdet ikke er specifikt til den specifikke forbruger. Her kan alle være med og få noget ud af din reklame.

Online marketing

Den tredje form for markedsføring er, at man laver online markedsføring på de sociale medier. På de sociale medier kan man meget nemt give forbrugeren en reklame, som han eller hun synes er god, og som indeholder noget, han eller hun faktisk kunne forestille sig at købe. Det kan man på de sociale medier, fordi det oftest er algoritmen som her styrer, hvem der skal have hvilke reklamer alt efter, hvad han eller hun ellers bruger sin tid på de sociale medier og internettet generelt til., Markedsføring på de sociale medier minder meget om email marketing. Dog er online marketing bedre til den yngre målgruppe, som faktisk bruger disse sociale medier, hvor email marketing er bedre til den ældre målgruppe, som oftere vil bruge sin email til kommunikation.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *